TEAT Scrotum
Uutuutena mallivuodelle 2007 TEAT esitteli kompaktin luukkuperän, Scrotumin, joka tarjoaa kovan vastuksen Ford Focus ST:n ja VW Golf GTI:n hallinnoimaan ns. Hot Hatch (Kuuma Luukku) -segmenttiin. Scrotumin ST -mallissa on uuden Masturbon tavoin Wankerista lainattu 7 -litrainen V8, jota on terästetty kahdella turboahtimella ja lukuisilla muilla parannuksilla. 0-100 km/h taittuukin ripeästi alle neljässä sekunnissa, jättäen taakseen mm. Lamborghini Gallardon, Aston Martin Vantagen, Dodge Viperin yms. tientukkeet.
Masturbosta poiketen Scrotumissa on myos käytännollinen takaistuin, tilava takaluukku ja normaali maavara, joten sen voi huoletta hankkia vaikka Ypäjäläinen kolmilapsinen ydinperhe käyttoautokseen - ja tarvittaessa takaluukkuun saa vielä ahdettua yhden pienehkon mummun keskipitkille reissuille. Mummujen yms. tavaroiden pakkausta helpottamaan kehitetty hydraulinen Super Sphincter -sulkijamekanismi survoo takaluukkua kiinni yli 30 kilonewtonin voimalla. Massaltaan suhteellisen kevyt TEAT Scrotum on myos pienikulutuksinen ja täten sangen kukkaroystävällinen; 1.8 litraisella koneella kulutus on olemattomat 10-16 litraa sadalla, eikä ST -mallikaan ahmi kuin 33-49 l/100km.
TEAT Scrotum - markkinoiden tiukin kuuma luukku.
Ominaisuudet
Scrotum EX | Scrotum ST | |
---|---|---|
Moottori: | ICETek 1.8C R3 | ICETek 7.0C V8 Tuplaturbo |
Venttiilijärjestemä: | SOHC 6 valve | OHV 16 valve |
Polttoainejärjestelmä: | jurnuttavakurkkuinen alapuoli-sylkykaasutin | kiinteäjerkkuinen sivuimukaasutin |
Ahtopaine (bar): | - | 1.8 |
Vetotapa: | käteen | Valdex-nelivetojärjestelmä |
Vaihteisto: | nelivaihteinen automaatti | 24 -vaihteinen manuaali (Shimano) |
Polttoaineenkulutus: | ||
Maantie (litraa/100km): | 10.0 | 33.0 |
Kaupunki (litraa/100km): | 16.0 | 49.0 |
Suurin teho, hv (rpm): | 75 (6500) | 450 (4500) |
Suurin vääntö, Nm: | 60 | 590 |
Huippunopeus (km/h): | 102 | 285 (rajoitettu) |
Kiihtyvyys 0-100 km/h (s): | 21.0 | 3.9 |
Mulkunjatke (cm): | 2.5 | 23.1 |
Päästöt, CO2 g/km: | 210 | 1351 |
Varusteet: | ||
Maapähkinävoitäytteiset Comfort -istuimet: | ✓ | - |
Siilikuituiset Sport -istuimet sivuttaistuella: | - | ✓ |
Istuinsäädöt: | pneumaattiset, veivillä | sähkotuoli |
Jousitus: | Single Leaf -lehtijouset | - |
Jarrut: | patarumpujarrut | lastulevyjarrut, 180 x 7mm |
Sivulasit: | sähkötoimiset | sähkötoimimattomat |
Peruutuspeilit: | 30X optisella zoomilla | säädettävät, pneumaattisesti |
Ohjaustuhostin: | - | kangistaa ohjausta 30 Nm yli 100km/h ja lukisee ratin yli 200km/h nopeuksissa |
Sisäilman tuuletus: | portaaton puhallusteho, liukuportaallinen lämmönsäätö, mikroaaltolämmitin | 2 -portainen imu- ja puhallusteho, 2 -portainen lämmönsäätö sulatuksella |
Tuulilasin pyyhkijät: | 2 perusnopeutta ja 6-nopeuksinen tihkukytkin | stereoliitännällä, pyyhkii bassolinjan tahtiin |
Sisävalaistus: | ✓ | infrapunavalaistus |
Ohjauspyörä: | aitoa manaatinnahkaa | UhuGrip™ -päällysteinen |
Kattoikkuna: | läpinäkyvä, avattava | korinvärinen, kiinteä |
Hanskalokero: | liiketunnistimella, automaattisesti avautuva | veivattava, sis. kiertoilmauunin |
Lukitus: | keskuslukitus: myös konepelti | vain takaluukku |
Lahkolämmitin: | ✓ | ✓ |
Turvallisuus: | ||
FBCZ | ✓ | ✓ |
THHR | ✓ | ✓ |
AIFOCDS | lisävaruste | lisävaruste |
Turvavyöt: | kolmipiste | Velcropintainen istuin |
Airbag: | 3 kpl, rypsiöljytäytteinen | 1 kpl, täytetään manuaalisesti kolaritilanteen sattuessa |
Hinta: | 35 400 € | 32 200 € |