Telajärven Autotehdas - TEAT

TEAT Masturbo

TEAT Masturbon muotoja on veistelty maltillisesti sekä esteettisyyden että tuulitunnelin näkövinkkelistä, ja lopputuloksena on kokonaisuus joka on yhtä aikaa sekä retrohenkinen että moderni. Yleensä urheiluautot ovat ahtaita eikä niiden takaistuin ole käyttökelpoinen; TEAT Masturbossa ongelma on ratkaistu jättämällä takaistuin kokonaan pois. Tämän ansiosta tavaratilaa on melkoisesti, sillä sinne mahtuu vaikkapa kaksi golfbägiä tai pari isohkoa ruumista jätesäkkeihin pakattuna.

2020 mallivuoden Masturbo on uusiutunut niin ulkonäöltään, varusteiltaan kuin moottorivaihtoehdoiltaan. ST -mallin Masturboa ja uutta Scrotumia liikuttaa tuplaturboilla höystetty seitsenlitrainen V8 -kone, joka tarjoaa muhkeat 450 hevosvoimaa ja 590Nm vääntöa.

Parhaimmillaan Masturbo on tien päällä ja suurimman nautinnon saavuttaa mutkaisella asvalttitiellä. Kiihkeästi kiertävä voimakas moottori antaa sellaisen suorituskyvyn, että kuljettajan on syytä tarkkailla nopeusmittaria ettei vauhti kasva liian suureksi. Toisaalta, jos kissalan poikia pitää ajaa karkuun, niin siihenkin riittää rahkeita, oli takana sitten maija, Mondeo tai moottoripyöräpoliisi.

Masturbo ST on koettava.

Ominaisuudet

  Masturbo EX Masturbo ST
Moottori: ICETek 3.5C R4 Turbo ICETek 7.0C V8 Tuplaturbo
Venttiilijärjestemä: SOHC 8 valve OHV 16 valve
Polttoainejärjestelmä: kiinteäkurkkuinen puolivaakakaasutin kiinteäjerkkuinen mielipuoli-imukaasutin
Korinväriset männänrenkaat:
Ahtopaine (bar): 1.13 2.8
Vetotapa: takavetoinen Morsen-nelivetojärjestelmä (Morgue Sensitive Differential)
Vaihteisto: kuusitoistavaihteinen automaatti kuusivaihteinen manuaali
Polttoaineenkulutus:
 Maantie (litraa/100km): 26.0 34.0
 Kaupunki (litraa/100km): 35.0 51.0
Suurin teho, hv (rpm): 180 (5500) 450 (4500)
Suurin vääntö, Nm: 210 590
Huippunopeus (km/h): 190 285 (rajoitettu)
Kiihtyvyys 0-100 km/h (s): 15.2 4.2
Mulkunjatke (cm): 17.3 25.7
Päästöt, CO2 g/km: 362 1351
Varusteet:
Takaspoileri: Irroitettava Tommis Gillette -aluspoileri Voidaan veivata esiin takaluukussa olevasta kammesta yli 100km/h nopeudessa
Jauhelihatäytteiset Comfort -istuimet: -
Hevonsäkkinahkaiset Sport -istuimet sivuttaistuella: -
Istuinsäädöt: 3 -portainen häntäluuntuki
Jousitus: Kangaroo Bounce™ -lehtijouset -
Jarrut: peltirumpujarrut vinyylilevyjarrut, 305 x 2.5mm
Sivulasit: sähkötoimiset veivattavat
Peruutuspeilit: ylelliset
Ohjaustehostin: elektro-hydraulinen turboahdettu
Sisäilman tuuletus: portaaton puhallusteho, lämmönsäätö 1 -portainen puhallusteho
Takalasin lämmitin: - pakokaasukäyttöinen
Tuulilasin pyyhkijät: 23 nopeutta ja tihkukytkin on/off
Sisävalaistus: 600W halogeeni värilliset LEDit
Ohjauspyörä: aitoa kuutinnahkaa toffeentuoksuinen
Kattoikkuna: tummennettu korinvärinen
Hanskalokero: avattava, munalukolla avattava, myös sulkeutuva
Lukitus: keskuslukitus, molemmat ovet vain kuljettajan ovi
Lahkolämmitin: 10 kW
Turvallisuus:
FBCZ
THHR -
AIFOCDS lisävaruste lisävaruste
Turvavyöt: Velcro© -pintainen istuin seitsenpiste
Airbag: 2 kpl, geelitäytteinen, takakontissa vain kuljettajalla, liivatetäytteinen
Hinta: 67 500 € 59 800 €